Újabb online vitarendezési tanácsadás a hazai vállalkozásoknak

Folytatódott a Budapesti Békéltető Testület sikeres tréning sorozata 2016. március 21. napján, melynek eredményeképp a megjelent vállalkozások képviselői (Magyar Telekom, Magyar Utazási Irodák Szövetsége) bővebb felvilágosítást illetve tájékoztatást kaptak az Európai Bizottság által fejlesztett uniós békéltető honlap működésével és használatával kapcsolatban.

Az online békéltető honlapot (https://ec.europa.eu/odr) egyebekben 2016. február 15. napjától az Európai Unióban lévő fogyasztók és cégek vehetik igénybe, minden olyan vitás ügyben, melynek tárgya egy interneten megvásárolt termék vagy megrendelt szolgáltatás. Az eljárás (online vitarendezés) egyszerű, gyors, kényelmes, költségkímélő, illetve végig a virtuális térben zajlik.

A szakmai megbeszélésen több kérdés is elhangzott az internetes kereskedelemmel is foglalkozó vállalkozások részéről, ami a fogyasztók megfelelő tájékoztatását illeti. A cégeket ugyanis - a hazai békéltető testületekkel való kötelező együttműködésen túl - szigorú tájékoztatási kötelezettség is terheli. (A vállalkozásoknak tájékoztatniuk kell a fogyasztókat az online vitarendezési platform létezéséről, a platformra mutató elektronikus linket pedig meg kell jeleníteniük a honlapjukon, illetve ha a cég e-mailben tesz ajánlatot, akkor szintén kötelező tartalmi elem, ezen link feltüntetése. Továbbá fontos megadni egy e-mail címet is a vállalkozásoknak a weboldalukon.)

Elmondható, hogy a vállalkozások képviselői pozitívan fogadták az uniós békéltető honlap bemutatását, mely rendkívül felhasználóbarát, illetve kifejtették, hogy számukra is előnyös az online vitarendezés lehetősége, hiszen sem nekik, sem a fogyasztóknak nem kell megjelenniük személyesen az egyeztetés érdekében. (Fontos megjegyezni, hogy Magyarországon ilyen jellegű vitarendezésre csak a fogyasztó kezdeményezésére van lehetőség egy elektronikus űrlap benyújtásával.)

Összegezve: A vállalkozásoktól a Testülethez beérkezett visszajelzések alapján elmondható, hogy egyre szélesebb az a kereskedői kör, mely szeretné elsajátítani a honlap használatát, ezzel is elősegítve a fogyasztókkal történő mihamarabbi, gyors vitarendezést, illetve lehetőség szerinti egyezségkötést.

A Testület továbbra is várja az online értékesítésben érintett cégek jelentkezését és igény esetén személyesen tart számukra tájékoztatást a témában.

Hírek

2015.09.14 10:17

Békéltető Testületi esetek …A vállalkozó nem fogyasztó

Nem minősül fogyasztónak az a vásárló vagy szolgáltatás igénybe vevője, aki vállalkozása számára, azaz annak fő tevékenységével kapcsolatosan vásárol. A fogyasztóvédelmi törvény ugyanis csak a magánszemélyeket védi, így az egyéni vállalkozók legfeljebb - akár évekig is eltartó - polgári peres úton...
2015.09.10 15:23

A fogyasztóvédelmi törvény legfontosabb módosításai – kötelező vállalkozói részvétel a békéltető testületi eljárásban, hatékonyabb vitarendezés

2015. július 13-án kihirdetésre került a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény módosítása, amelynek köszönhetően hatékonyabb békéltető testületi vitarendezés áll a fogyasztók és vállalkozások rendelkezésére. A cégeket egyúttal együttműködési kötelezettség terheli az eljárásban, amelynek...
2015.09.10 15:22

A megyei Békéltető Testületnél járt a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárság titkárságvezetője

A Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárság megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek látogatását célzó országjárásának negyedik állomása Tatabánya volt. Peller Péter fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárság titkárságvezetője,...

Keresés

Elérhetőség

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület 2800 Tatabánya
Fő tér 36.
34/513-036